Hoe worden sideboards gemaakt?

Morris Boer

Ik krijg gewoon een willekeurige mix van kaarten van het kerkhof en teken wat. Het belangrijkste idee is dat het belangrijkste deel van uw dressoir is de verwijdering van wezens. Het belangrijkste idee van mijn dressoir is om het dressoir goedkoop te houden en zo dicht mogelijk bij de hoeveelheid verwijdering die u nodig hebt mogelijk. Je hebt geen stel wezens nodig om een op schepsel gebaseerd deck als Affinity neer te halen, maar je hebt zeker veel goedkope verwijdering nodig.

Dus ik denk dat wat ik probeer te zeggen is dat het belangrijkste ding dat sideboards kosteneffectief maakt is om zich te ontdoen van wezens. Veel van de tijd zien we niet een schepsel elk spel, maar we zien zeker veel kantboord wezens. Als je een Affinity-speler wilt uitschakelen met 1-3 landen en wat kaarten in je dressoir, dan is dat wat je doet. En omdat Affinity met een stel wezens speelt, kunnen de wezens op je dressoir ze vaak nog meer uitschakelen. Waarom zijn er zulke grote prijsverschillen voor sideboards? Er is een heel duidelijk verschil tussen de twee dekken. Affiniteit speelt niet met een ton van wezens, maar als het doet speelt het meestal slechts een paar wezens en speelt ze in de eerste drie bochten. Dit leidt tot het tweede verschil in sideboarding: Affiniteit wil geen bos van landhaat. Affiniteit wil veel wezens spelen, en het eerste wat het doet is afgaan, wat betekent dat het speelt zeer weinig kaarten die goed zijn tegen, behalve in de meest extreme gevallen. Dus, je zou kunnen hebben gezien mensen spelen met 3-5 land haat. Gleichermaßen kann dressoir Test einen Anlauf sein. Dit is geen slechte zaak, maar het is belangrijk om te begrijpen dat je niet wilt zo veel land dat je niet krijgen uw kaarten in uw dek te spelen. Als je dit doet, krijg je meer bedreigingen, maar niet zo veel bereik, en je krijgt minder vaak geraakt. Affiniteit heeft niet de luxe van het spelen van veel spreuken, dus het wil goedkope, efficiënte bedreigingen te spelen.